Skip to main content

Један од најзначајнијих регионалних догађаја посвећених примени дигиталних технологија у образовању, конференција „Дигитално образовање 2025“ одржана је 24. и 25. октобра 2025. године у онлајн формату, као директан пренос на YouTube платформи. Конференција је окупила десетине хиљада наставника, директора школа, стручних сарадника, доносилаца одлука и стручњака из области образовања.

Организатор конференције био је EdTech Center Western Balkans у сарадњи са Министарством просвете, Заводом за вредновање квалитета образовања и васпитања, Заводом за унапређивање образовања и васпитања, компанијом НЕЛТ група, организацијом UNICEF, Фондацијом Петља и Oracle Academy. Првог дана конференције реализован је пленарни програм који је забележио 12.416 прегледа и 2.073 истовремена пратиоца, док је другог дана програм био подељен на четири сесије:  

  • ДО2025 – Предшколско образовање;
  • ДО2025 – Основно и средње образовање;
  • ДО2025 – Високо образовање
  • ДО2025 – Инклузивно образовање

Програм сесије за основно и средње образовање отворен је представљањем резултата међународног истраживања рачунарске и информатичке писмености ICILS 2023. Излагање је одржала Катарина Алексић, национална координаторка ICILS 2023 за Србију и помоћница директора за образовну технологију у Заводу за вредновање квалитета образовања и васпитања. Она је приказала резултате ученика и дала кратак увид у ставове и праксе наставника када је коришћење дигиталне технологије у питању. Најавила је скоро објављивање посебног извештаја који ће детаљније осветлити наставничку праксу и ставити је у контекст са праксама наставника из референтних образовних система Чешке, Словачке, Словеније, Хрватске и Румуније.

 

Представљени резултати ICILS 2023 испитивања не служе само као статистички показатељ, већ и као путоказ за даље унапређивање наставе, системску подршку школама и развој културе учења засноване на доказима. Они потврђују потребу за стратешким приступом развоју дигиталног образовања, у коме наставници имају кључну улогу као носиоци промена у учионици. Дигитална технологија није сама себи сврха, већ алат који подржава развој компетенција ученика за 21. век – критичко мишљење, решавање проблема, сарадњу и дигиталну компетенцију. 

Програм сесије за основно и средње образовање забележио је 5.470 прегледа уз 897 истовремених пратилаца.

Агенда конференције доступна је на сајту организатора.

Снимак првог дана конференције доступан је овде.

Снимак секције за основно и средње образовање доступан је овде.