Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања и Уницеф, у сарадњи са Савезом учитеља и Заводом за унапређивање образовања и васпитања, је средином маја 2020. године реализовао Вебинар под именом Формативно оцењивање у дигиталном окружењу 1.
Општи циљ се односио на оснаживање наставника разредне наставе за праћење и вредновање образовних постигнућа ученика кроз формативно оцењивање, са нагласком на примени у дигиталном окружењу.
Учесници на вебинару су имали прилике да чују тематска предавања и прате презентацију o формативном оцењивању, као и о праћењу и вредновању у контексту нових програма наставе и учења. Такође су имали прилике да чују одговоре на унапред постављена питања учесника или да дају свој допринос кроз дискусију. Овом приликом је презентован и формат за прикупљање примера добре праксе.
Намера организатора је била да учесници буду оснажени да систематизују знања о томе шта је сврха формативног оцењивања и како су формативно и сумативно оцењивање повезани; да разумеју како различите форме формативног оцењивања утичу на учење, мотивацију и постигнућа ученика и сазнају које су предности и могућности формативног оцењивање у дигиталном окружењу.
Аутори и предавачи на вебинару су Др Драгица Павловић Бабић је професор групе предмета из области психологије образовања на Одељењу за психологију, Универзитета у Београду и Мр Саша Гламочак, наставник српског језика и књижевности који ради у Основној школи и Гимназији „Креативно перо”. Гостујући предавач је Сузана Деретић, саветник координатор у Заводу за унапређивање образовања и васпитања у Центру за професионални развој запослених у образовању.
Погледајте семинар. Жива реч предавача, мноштво драгоцених информација и размишљања колега ће вам дати нове увиде и помоћи да боље сагледате сопствену праксу о формативном оцењивању.
Презентацију са вебинара можете преузети ОВДЕ