Позив за учешће у обуци „Онлајн и хибридна настава у дигитално компетентној установи“

У оквиру пројекта „Нова писменост“, Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања у сарадњи са Иницијативом „Дигитална Србија“ и Фондацијом PROPULSION Фонд организује обуку Онлајн и хибридна настава у дигитално компетентној установи. Ова обука намењена је наставницима, стручним сарадницима, директорима и просветним саветницима из основних и средњих школа, те школских управа са територије Републике Србије.

Обука ће бити отворена од 26. септембра 2022. године у 10 часова и трајаће 4 недеље. Биће организована у онлајн окружењу и модерисана. У фокусу обуке јесте образовно искуство које ће полазници стећи учећи у онлајн простору и формирање вредносних судова утемељених у том искуству. Такође, током обуке полазници ће стећи увид у препоручене начине коришћења расположивих образовних ресурса (попут РТС часова) у циљу успостављања функционалне хибридне наставе у својим школама.

Полазници који успешно заврше све предвиђене активности и проуче све материјале добиће уверење о успешно савладаном програму стручног усавршавања у трајању од 32 сата.

Наставници, стручни сарадници, директори и просветни саветници заинтересовани за похађање ове обуке потребно је да попуне ПРИЈАВНИ ФОРМУЛАР до четвртка 22. септембра 2022. у 23:59h. Број места за учешће на овој обуци је ограничен. Особе које се прве пријаве и коректно унесу своје податке биће позване да похађају обуку.

Одабраним полазницима који задовољавају наведене услове биће достављени параметри за приступ платформи за онлајн учење Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања у периоду од петка 23.09.2022. године до понедељка 26.06.2022.

Прочитајте шта су полазници претходне итерације обуке издвојили као њена битна обележја:

  • Обука је одлично замишљена, са различитим сценаријем за сваки модул, тако да можемо сагледати обуку из угла ученика, а такође и модератора.
  • Конкретна и веома јасна обука. На прецизан и кратак начин је све лепо објашњено. Могућност да наставник прати обуку у термину када је слободан. Сама обука не представља никакво оптерећење наставнику. Похвале.
  • То што смо стављани у ситуације које смо и ми „производили/производимо“ са нашим ученицима. 😉
  • Научила сам нови појам – хибридна настава и њен концепт. Успела сам да ревидирам свој рад током онлајн наставе.
  • Свидела ми се константна интеракција учесника и водитеља (модератора) обуке, као и размена знања и мишљења међу полазницима обуке.
  • Допало ми се што ова обука није била као већина онлајн обука где се само прочитају лекције, уради тест знања и готово. Обука нас је „терала“ да активно учествујемо, да размишљамо и промишљамо, дискутујемо на форумима, имали смо прилику да размењујемо мишљења. Сама обука је добро конципирана и мени је пружила нова сазнања, али ме је и уверила колики је значај хибридне наставе.
  • Осећај интеракције и присуства модератора, који су били активни, давали коментаре, сугестије… На неким обукама буде довољно тек нешто написати да активност буде чекирана док овде се све чита и хтели не хтели морамо бити пажљиви. Као што и ми очекујемо од наших ђака.
  • Јако ми се допало што је обука била флексибилна односно дат је простор за измене у складу са потребама полазника као што би урадили и на традиционалној настави.
  • Такође ми се допало обиље ресурса које смо добили и које можемо да поделимо са колегама у циљу бољег разумевања хибридне наставе и креирању бољег окружења за учење.
  • То што није било примарно да на самој обуци усвајам конкретна знања (то могу из понуђених еПриручника), већ што имам могућност да промишљам о теми.
  • На овој онлајн обуци највише ми се свидео сегмент временске артикулације, драго ми је да се бавимо и тиме јер по мом мишљењу је то један од главних проблема, оптерећеност како ученика тако и наставника.
  • Добила сам јасна објашњења о хибридној настави и схватила грешке у онлајн настави која се организовала током пандемије.
  • Поред тога што сам унапредила знање, највише ми се свидела ажурност водитеља, који су у временски кратком року одговарали, оцењивали активности и давали практичне и применљиве савете.
  • То што нам је омогућила да искусимо учење у онлајн окружењу у различитим условима и на тај начин стекнемо бољу представу о онлајн и хибридној настави.
  • Обука је одлична! Презадовољна сам што сам имала прилику да се упознам са стварима о којима нисам знала ништа или сам делимично знала. Наравно, морам још радити на томе, али ми је показала моје место у дигиталном образовном процесу. Све похвале.
  • Што је обука осмишљена тако да нас стави у ципеле наших ученика. Један потпуно другачији поглед на наставу и учење.
  • Свеобухватност теме. Добри примери и питања на форуму. Иако годинама користим Мудл платформу, до сада нисам имала јасну представу како да искористим форум за потребе учења.