25.04.2023. У Србији је данас почео нови циклус међународног истраживања ИЦИЛС 2023, које је апсолутна новина за домаћи образовни систем, а у које ће бити укључено више од 3400 ученика осмог разреда из 155 одабраних школа из Србије. Реч је о међународној компаративној студији у оквиру које се, на иновативан начин, процењују рачунарска и информациона, као и алгоритамска писменост ученика осмог разреда. У фокусу су њихове способности да користе рачунаре за истраживање, креирање и комуникацију код куће, у школи и у заједници у којој живе. ИЦИЛС извештава о способностима ученика да прикупљају, управљају, процењују и деле дигиталне информације, као и о њиховом разумевању питања у вези са безбедном и одговорном употребом дигиталних технологија.
Ову студију у Србији реализује Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, у сарадњи са Међународном асоцијацијом за евалуације у образовању – ИЕА (Амстердам, Холандија) и АЦЕР (Мелбурн, Аустралија).